Provider

Thursday, April 9, 2009

Masalah oh masalah..

Peningnya la..masalah datang bertubi2 tanpa dapat dirungkaikan satu persatu..Aku tau ni semua adalah ujian/dugaan/cabaran dan rintangan yg perlu ditempuhi sebelum dapat mengecapi nikmat hidup yang sebenar...tapi yg aku pelik nape la kadang2 tu ada org yang takde masalah dia sibuk2 nak cari masalah? Padahal org yang banyak masalah tu sibuk bergelut nak lepaskan diri dari masalah? Cuba korang tanya diri korang sendiri..korang ni jenis yang sedang menyelesaikan masalah atau korang sedang mencari masalah? Atau kadang2 korang mungkin adalah punca utama kepada sesuatu masalah? Maaflah takde niat langsung nak fitnah atau nak tuding jari pada sesiapa..cuma ni jadi peringatan kita bersama..Aku tau kalo larikan diri dari masalah takkan dapat selesaikan apa2, tapi aku tak tau apa yg bakal terjadi kalo aku cuba tuk berdepan dengan masalah..Semua org takkan paham masalah yg dihadapi oleh org lain..Ntah la..Yg penting sekarang ni apa yg perlu dibuat adalah merancang masa depan..Bukan rancangan nak membina masjid la..Ni tentang perancangan apa yg perlu dibuat tuk masa depan dari segi kerjaya dan lain2..Tak taula nak cakap pe lagi..nak tido la sok ada seminar kejururawatan mesra ibadah...huhu..I love my family and my friends forever until i die. INSYAALLAH :)..

No comments:

Post a Comment